דיאטת הגברת חילוף חומרים:

העיקרון הוא להפעיל את חילוף החומרים נונסטופ מבוקר עד לילה, ע"י אכילת פחמימות מלאות עם סיבים תזונתיים. זה שורף את השומן התוך בטני שאינו שוקל הרבה לפי דברי הדיאטנית, ובונה שריר שבהחלט שוקל, ומעצב את הגוף.

הדיאטה לא מתאימה לכל אחד.

הטכניקה:
  1. להתנזר מפחמימות ריקות – קמח לבן, סוכר לבן, דגנים ריקים. להמעיט בתפו"א, ולצרוך רק אורז מלא ודגנים מלאים.
  2. לאכול לחם מקמח מלא + 10% סיבים תזונתיים כל 3 שעות או פחות. אסור לעבור 3 שעות בלי פחמימות מלאות. יש לאכול חלבון ופחמימה יחד בכל ארוחה.
  3. אין הגבלה על מספר הארוחות. יש הגבלה על כמות האכילה: בכל ארוחה, עד 100 קלוריות של פחמימה מלאה + עד 80 קלוריות חלבון. בארוחה אחת ביום יהיה 200 קלוריות חלבון, ובארוחה אחת יהיה 120 קלוריות חלבון.
  4. עדיף דגים על עוף ובשר. אין מניעה לצרוך גם עוף, משהו כמו פעמיים שלוש בשבוע. דגים מעודדים ירידה יותר מעוף.
  5. לשתות לפחות 2 ליטר ביום ויותר (בגלל הסיבים התזונתיים שמצריכים פינוי פסולת מרובה. פסולת שמצטברת הופכת לשומן).
  6. להתנזר משתייה מתוקה. להתנזר (או להפחית ככל האפשר) ממוגזים דיאט, ממשקאות דיאט, מקפה ונס קפה. כל אלו רעלים, וגורמים להצטברות שומן. לשתות רק מים ותה ירוק. מותר לעשות תרכיז ממיץ לימון עם ממתיק מלאכותי, ולשים במים. זה טעים ולא מכיל את הרעלים שבתרכיזי הדיאט.
  7. לשתות בבוקר לפחות 2 כוסות מים מיד עם הקימה. כדי להחיות את הגוף ולהפעיל אותו אחרי ההתייבשות של הלילה.
  8. לאכול ארוחה ראשונה מיד עם הקימה, גם אם לא רעבים. גם משהו קטן (רצוי חלבון + פחמימה מלאה). זה נחוץ כדי להתניע את חילוף החומרים, למנוע צניחת סוכר ולהתחיל מהבוקר לשרוף שומן (זה חשוב, לכן דתיות צריכות היתר מטעמי בריאות לאכול דבר מועט לפני תפילה).
  9. לא לשלם על נפילה. אם יש נפילה, לספור 3 שעות ולאכול לחמניה וחלבון כרגיל. לא משנה כמה נפילות יהיו. להמשיך בשיגרה.
  10. מותר 3 פירות ביום (בשלב השמירה על המשקל. בשלב הירידה עדיף רק פרי אחד ביום). מותר ירקות ללא הגבלה בארוחות (חוץ מירקות פחממיים – תפו"א, בטטה, דלורית, גזר. דלעת גם קצת פחממית אבל עדיפה על דלורית).
  11. אם נתקעת בלי ארוחה 3 שעות, לא לעבור אפילו 5 דקות. לאכול תפוח או שקדים או בייגלה או משהו. כשמגיעים הביתה לאכול מיד את הארוחה עם הפחמימה המלאה והחלבון – לא לחכות 3 שעות מהתפוח (אגב, שקדים זה חלבון חסר, שהופך לחלבון מלא בצירוף פחמימה. כמו קטניות).

♦ ♦ ♦

 

דיאטה דלת פחמימות לפני הניתוח:

דיאטה דלת פחמימות שבועיים עד שלושה לפני הניתוח מועילה כדי להקטין את גודל הכבד.
אין להמשיך דיאטה זו יותר מ-שלושה שבועות.

יש להמנע מכל סוגי הפחמימות – מאפים, לחמים, פסטות, תפוח אדמה וכד', פירות, מיצים ממותקים, שוקולד וכו'.
ניתן לאכול מוצרי חלב דלים בשומן, מוצרי עוף, בשר, דגים-רצוי לא מטוגן, פסטרמה,ירקות טריים ומבושלים ((לא כולל תירס, בטטה, תפו"א ואפונה), קטניות-עד כוס ליום.

אפשר לא יותר מ- 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה ביום או 4 פרוסות לחם קל.

יש להפחית ככל הניתן בכמויות הקלוריות היומית, המטרה היא לרדת במשקל ולהקטין את הכבד ככל הניתן עד הניתוח.

בבוקר לאכול ביצה קשה או חביתה וירקות או 2 פרוסות פסטרמה. מוצרי חלב, גבינה צהובה.
צהריים, עוף / דגים מבושלים או בתנור, עם ירקות אפויים או מבושלים או מאודים
ובערב לאכול טונה וירקות. מוצרי חלב. מוצרי סויה.

לא יותר מפרי אחד ביום, מהסיבה שפירות מכילים כמות גדולה של סוכר.

♦ ♦ ♦